torsdag 5 juni 2008

Trackslistan?

Min kollega Carin hade på lunchen pratat med sin man Ingemar (duktig fotograf) om att jag var i London för att kolla på Sparks. Jag tror Ingemar hade hört att jag skulle på en massa konserter men inte fattat att det var ett och samma band. Eller att det var Sparks.

Han blev tydligen grymt besviken på att det var ett och samma band.
Han undrade också om jag ens var född när Sparks var poppis, vilket jag ju faktiskt nätt och jämt var.

Vad är det för männsikor?

Eller snarare, vad är det för människa som skulle åka till London fem veckor för att gå på diverse konserter? Förmodligen nån som "gillar musik".

På högstadiet var jag tillsammans med en tjej som hette Malin som när jag frågade vad hon gillade för musik svarade: Jag gillar Tracks

Vad är det för människa undrar jag. Vilka är de här människorna som köper Absolute Music, som gillar Tracks och har en iPod full av diverse lös musik som de inte ens vet vem som gjort? Jag tror det är samma människor som köper skivor på Shell för att ha nåt att lyssna på (eller ännu oftare, inte lyssna på) i bilen. Som har TV:n på som sällskap. Utan att titta på den. Samma typ av människor som går på toaletten mitt i filmen och säger: Nä, pausa inte. Det är helt ok.

Tydligen var Malin en av dem. Vi var bara ihop fem dar. Det kanske vore förmätet att enbart skylla på Tracks. Men såna här saker spelar roll. Jag säger: Människa, bry dig. Och bestäm dig!

Inga kommentarer: